Bellen via ISDN stopt binnenkort
Het ziet er naar uit dat bellen via ISDN op zijn einde loopt. Op 1 januari van dit jaar heeft KPN de ISDN-alarmeringsdienst (Digi-Access Alarm) al beëindigd. Deutsche Telecom is op dit moment bezig met het volledig uitfaseren van ISDN. En ook al heeft KPN nog geen officiële datum bekend gemaakt, de geruchten gaan dat zij hier op 1 januari 2018 in Nederland ook mee gaan starten. Daarom adviseren wij om nu al naar een alternatief te gaan kijken!
Waarom nu al overstappen?
Waarom stoppen met iets dat nog prima werkt? Het antwoord is simpel: ISDN komt ten einde en door nu naar een alternatief te kijken, heb je alle tijd en rust om over te stappen. Maar er zijn meer pluspunten.
Belangrijke voordelen
1. Kostenbesparing
Omdat ISDN een relatief dure dienst is, zal de overstap vaak een kostenbesparing opleveren. VoIP-telefonie (de opvolger van ISDN) loopt via internet of een IP-netwerk. Het is dus meestal niet nodig om een nieuwe infrastructuur aan te leggen.
2. Veel extra functionaliteiten
Maar VoIP heeft meer voordelen, bijvoorbeeld functionaliteiten zoals: wachtrijen met plaatsmelding en muziek, doorschakelingen, menu's, voicemail, gespreksopname en veel meer. Daarnaast worden alle huidige telefoonnummers behouden en meegenomen naar de VOIP-centrale.
3. Klaar voor de toekomst
Een ander groot voordeel van VOIP-telefonie is dat er op locatie geen centrale meer nodig is en hier dus ook niet in geïnvesteerd hoeft te worden. Je beschikt bovendien altijd over de nieuwste software omdat de centrale zijn updates krijgt.
Bron: MKB Office